d
 
Din FöretagsguideDin Turistguide

logo

Fria vikter eller maskiner?

vria vikter

Nybörjare
Som nybörjare kan det var bättre att börja träna upp leder och ligament i maskiner, maskiner är ofta utformade att isolera muskeln.
På grund av den isolerade effekten av maskiner så tar träningen mer på de berörda musklerna.

fria vikter viktskivor

smithmaskin

Fria vikter
När man tränar med fria vikter involverar man flera muskler i kroppen vilket utvecklar fler muskelgrupper i kroppen och förbättrar balans och koordination.

bänkpress

Balans & Koordination
Man förbättrar balansen och koordinationen när man tränar med fria vikter. Att tänka på när man tränar med fria vikter är att man bör lära sig att träna på rätt sätt för att undvika skador.

lutande bänpress

Kombinera din träning
Kombinera din träning:
En kombination av de båda är ett bra sätt att träna på då man i maskiner kan köra slut på muskeln och pumpa ur slaggen i muskeln.

fria vikter hantlar

Hantlar
Med hantlar finns en oändlig mängd övningar man kan träna. På Borås gymanläggningar får du professionella tips och råd om hur du når bästa effekt.

smithmaskin

Smith
I en smith maskin kan man utföra en mängd olika övningar: Knäböj, lutande bänkpress, bänk press, smal bänkpress, triceps, rygg , axelpress, militärpress och marklyft.

 

Grunder och begrepp
Repetition (rep). En repetition består av en komplett rörelse av en övning. En grupp av repetitioner utan vila bilder ett set, tex 10 repetitioner.

Dips
Du tränar den nedre delen av bröstet pectoralis major. Här kan man ta hjälp av en träningskompis i början innan man blir tillräckligt stark för att utföra övningen själv..

 

Styrka!
Vill du bli stark i bänkpress kan du även köra denna övning för triceps! Då kopplar man armarna mot kroppen, och utför övningen rakt ner utan att luta sig för mycket framåt.  45 gradersvinkel är perfekt för denna övning.

Hcklift

hacklift

Denna övning är ett bra kompliment till knäböjen. Du tränar framsida lår, rumpa/säte och insidan av låret.
Ju bredare du placerar dina fötter desto mer aktiverar du sätesmuskeln och insidan av låret. Står du smalare med benen belastar du framsidan av låret mer.

Tips
Att tänka på om man skall träna hacklift är att man inte har problem med knäna, om man däremot vill träna denna övning ändå kan man linda knäna för bättre stabilitet av knäskålen och träna med lätta vikter.

Benpress

benpress

Bra övning för nybörjare innan man börjar träna knäböj med fria vikter. Du aktiverar framsidan av låret, sätesmusklerna och insidan av låret.

Tips
Har du svårt att utföra övningen kan man sjustera ryggstödet mer bakåt om det går. Knäna skall peka samma håll som tårna.

Star Nutrition Whey-80
Whey-80 är ett utmärkt proteinpulver att dricka under och efter träningen för optimal återhämtning och mycket goda träningsresultat. För den som tränar hårt och behöver mycket protein är Whey-80 ett mycket bra val. Ett av de billigaste proteinpulvren på marknaden. Smaker: Banan, strawberry banana, choklad, hallon, jordgubb, mintchoklad, naturell, vanilj, vanilla pear. Pris ca: 149 kr/kg 

whey

 

Fixa tvättbräda!

lockar

Se video på hur man går till väga för att fixa tvättbräda.video locka håret

Att fixa en snygg mage handlar inte bara om att träna en massa situps utom även om diet.
Man måste få bort fettet som man har runt magen annars inga synliga magmuskler.

 

Några gamla Mr. Olympia

lockar

 Ronnie Coleman
hemsida

Lee Haney
hemsida

Sergio Olivia
hemsida

Arnold Schwarzenegger
hemsida

Dorian Yates
hemsida

 

Hammer curls
Träning för överarmens utsida Brachialis och underarmens Brachioradialis.


 

Dumbbell Bicep Preacher Curls
Biceps övning där man använder stöd för att isolera bicepsen.


 

 

 

 

 

Sök


Gym & FitnessTime kan erbjuda dig ett enkelt sätt att nå ut till dina kunder. Här kan du visa upp
dig och ditt gym/anlägning snabbt och enkelt.
Vi kan erbjuda en bra lösning för att du skall kunna
nå ut med så mycket information som möjligt om er verksamhet!



En länk till din hemsida, bild på din verksamhet, karta som guidar kunden till ditt företag,
strömmande film där du kan visa vad ni önskar ha med, bildgalleri snyggt och proffsigt
där ni kan visa upp er anläggning, produkter eller film.
Vi lägger även ut info på facebook!


Vad kan man ha med?
Bild på ditt företag | Visa upp ett videoklipp | Bildgalleri.

Icon Fakta: Glob fakta Hemsida | Map: fakta Karta | Klappa: fakta Videoklipp | Kamera: Galleri

logga frisörguiden Nedan kan ni se exempel på karta, filmklipp och galleri!nedan

barbershop karta video galleri barberashop


swedgym01

Swedgym drivs av Joakim och Lidia båda har mångårig erfarenhet av träning.
Med 600 m² yta att träna på och är utrustad med det mesta inom gym-maskiner
samt konditionsmaskiner på hög nivå. Vill du ha en Personal Trainer så finns
det flera att välja på. De kan hjälpa dig att komma i form både kroppsligt och med kost. 

På hemsida kan man även hitta bra recept och
goda tips på proteindrinkar.
Välkomna till oss på Swedgym! 

Öppettider

  • Mån - fre 05.00 - 22.00

  • Lör - sön 09.00 - 21.00 

Adress: Kyrkängsgatan 6 503 38 Borås
Tel: 0702 - 31 66 69
E-post: info@swedgym.se
swedgym swedgym ab karta

040302
0507000

 

ACTIC Borås, Stadsparksbadet  

Adress: Tel: 033 100 209 - Mobil: 033 100 209

 

bewellness Borås

Adress: bewellness AB. Källbäcksrydsgatan 10. Brämhult-Borås Tel: 033- 15 55 50

 


Björks Motionsstudio

Träning - Bastu - Motion
Adress: Gustav Adolfsgatan 60 504 57 Borås Tel: 033-10 39 70

 

Feelgood

Adress : Åsboholmsgatan 6, 504 51 Borås Tel: 033-20 90 30 Mail: boras@feelgood.se

 

 

Fight Gym

Adress: Varbergsvägen 38 504 30 Borås

 

Rebell Boxning

Adress: Grönbogatan 5, 504 68 Borås Tel: 0730 785769 Mobil:0730 785769  

 

Gymmix Träningscenter


Adress: Getängsvägen 26, 504 68 BORÅS Tel: 033-14 09 99
E-postadress: reception@gymmix.nu

 

Hälsostudion i Borås 

Adress: Borås Hälsostudio , Alingsåsvägen10, 504 38 Borås
Tel: 033-12 62 11

 

IS Sportcenter

Adress: Kristinegränd 2 , Tel: 033-23 53 05, E-post: info@issportcenter.se

 

Onyx Sportcenter Centrum

Adress: Bryggaregatan 18, 503 38 Borås Tel: 033- 20 90 80

 

 

Onyx Knalleporten

Adress: Bäckeskogsgatan 1, 504 68 BORÅS Tel: 033-20 90 80

 

Onyx Knalleland

Adress: Herrljungagatan 1, 503 07 BORÅS Tel: 033-20 90 80

 


PThuset 

Adress: Landalagatan 1,Borås Tel: 033-10 30 90

 


Svenson´s Hälsocenter

Adress: Skaraborgsvägen 35 D, 506 30, Borås  Tel: (+46) 033 10 82 90

 

 


Yogakällan Friskvård

Adress: Torgilsgatan 23 Borås, Tel: 0707-287007

 

 


 

 


 

 


 

 


 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 


Dags att komma iform inför beach 2014!
Dags att bryta gamla vanor och börja med seriös diet och träning.

Komma igång!
Börja med att se över dina matvanor, pizzan kan man skippa, godis bort, vitt bröd bort,
sötdricka bort, då har du en bra början. Se även till att dra ner på portionerna.

Vad skall man äta?
Frukost:
Havregrynsgröt.
Grovt bröd och ägg

Dricka:
Vatten i alla lägen

Middag:
Kokt fisk med ris.
Kyckling med ris.
Kycklingsallad med ägg.
Tonfisksallad med ägg.

Be även om kostråd på ditt gym!

Hur skall jag träna:
Gå upp innan jobbet och ta en promenad i rask takt, börja med 15 minuter och öka till ca i timmes promenad minst 3 gånger i veckan.

Styrketräning:
På gymmet värm upp med cykel eller promenera på band i ca 20 minuter.

Fråga om råd:
När det gäller din träning så kan du fråga på ditt gym om råd, men högrepetioner är att föredra.

Tvättbräda:
Vill du ha synliga magmuskler så måste fettet på magen bort först, det hjälper inte att träna en massa magövningar förrän fettet är borta.

Resultat:
När kommer resultatet?
Ja det kan variera från person till person men man bör börja se resultat efter ca 6 veckor,
då bör din kropp ha fått igång en bra förbränning och dina matvanor att du börjar tappa vikt och fett. Lycka till och ge inte upp!



Onyx
Hemsida   Tel: Till alla anläggningar! 033-20 90 80 E-post: info@onyx.se

 

 

 


 
 

Vill du synas här kontakta oss för mer information:

 
E-post: info@borasboras.se
| Start | Uppdaterad 2011-11-17

 

 

 

 


Marklyft
Marklyft är en allround övning som tar på hela kroppen, viktigt med marklyft är att man tränar upp sig sakta och inte laddar på för mycket vikter. Ta alltid hjälp av en kunnig instruktör innan du börjar med marklyft. Skaderisken vid felaktig utförd övning är stor.

marklyft

Slå på Säck!

BOXNING


Boxning
Slå på säck är en suverän uppvärmingsövning, på med handskar stå med lätt böjda och slå med vänstern först sedan högern och jabba på.
Prova minst tio minuter.

Tips

Ha alltid visitkort på ditt
gym/anläggning med mobil nr,
e-post och länkt till din hemsida!

Snåla inte
Dela gärna ut fler till kunderna så kan de dela med sig till sina vänner och bekanta!
Kolla på Vistaprint bra priser
och snabb leverans.
vistaprint

gym

Värvning
Vill du ha fler kunder så kan ni skaffa en liten värvningsbroschyr.
Dela ut dessa till era medlemmar.
Som i sin tur kan ta med en kompis som kan få testa på att träna en vecka eller 2.


Bjud till!
Men var inte för snål en dag lockar inte så många, bättre att bjuda rejält så vill de stanna kvar på just ert gym.

Studentrabatt
Se till att ni har studentrabbatt på erat gym med några procent lägre pris på träningskorten. Då kan ni även se till att sprida ut detta till studenter med visitkort eller en liten broschyr. 

Kretatin

Kreatin som är ett av de mest populära kosttillskotten
är i själva verket en aminosyra som förekommer naturligt i bla kött och fisk.

Ger ökad styrka och uthållighet.
Även ökad muskelvolym och
snabbare återhämtning.

Kreatin binder vatten i musklerna vilket leder till att man kan gå upp några kilo
i vikt. länk till kreatin

Bröst

Har du problem att bygga bröstmuskler så kanske du tränar för tungt. läs om olika trender och tekniker för att få en välmående kropp
bänkpress

För att du skall uppnå bra resultat gäller det att träna med känsla, att du tänker bröst och pressar med bröstmusklerna när du tränar.

lutande bänkpress

För att du skall uppnå dina resultat kan du börja med att träna hantelpress och sänka vikterna och pressa strikt och enbart lyfta med bröstmusklerna. 

hamtelpress

 

 

 

Adress: Humlegatan 13, 50451 Borås | Tel: 033-13 00 30 | Mobil: 070 -977 89 79 | E-post: info@borasboras.se | Copyrights. © BoråsBorås.se 2011
Start -Företagsguide - Nöjen - Shopping -Mat - Boende -Turistguide - Hemsida - Kontakt - Nattliv - Fototävling - Video - Borås - Video IF- Elfsborg - Parkering - Fotbollsklubbar
Frisörguiden - Föreningar- Om Jonas Liberg - Gym & FitnessTime - Lunchtime - Vänga Kvarn - Djurparken - Kitesurfing - KinnaKinna.se - Skolor - Tidning Online - Facebook